Cerita pagi raya.

pagi raya tu, aku dh terlajak tido,
terbangun lambat sikit, so kelang kabut aku nk bersiap solat raya,.
bini aku cam biasa la, bersiap nk sediakn juadah, aku siap mandi dengar bini aku ckp, baju dah siap gosok gantung kt gerobok,
mcm biasa aku pakai, start moto terus g masjid, sampai masjid, dr pintu depan sampai tempat saf org tengok aku atas bawah semcam, aku biasa la, pagi raya kan, senyum jela, siap salam lagi.🀣
nak jadikn hal, masa aku rukuq rakaat pertama, nk terbeliak biji mata, aku tengok baju aku ada manik2 sulam2 siap labuci🀦🀦🀦.. Allah min, aku terpakai jubah bini aku min.😭😭😭.. mcm nk pensan cmana aku leh sarung jubah bini aku.😭😭.
siap solat, aku dh mcm petir min, laju keluar balik umah.🀭 dr jauh aku tengok bini aku dh tggu depan pintu, πŸ˜ͺπŸ˜ͺ.
dia nk mengadu yg baju dia hilang, tapi dr jauh dia tengok aku dia punye gelak, mcm nk pecah gegendang telinga aku min.🀣🀣.
malunye aku min. korng yg baca jgn gelak kuat2.. aku masih mood hijau ni.πŸ˜….
Sumber : KRT kisah raye

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s